pages baru

Thursday, 26 April 2012

Putus Cinta la...:(( sedih sedih :(((






ᴋᴇɴᴀᴘᴇ ᴋɪᴛᴇ ɴᴀᴋ ᴍᴇɴᴀɴɢɪs ᴋᴇʀᴀɴᴇ sᴇʙᴀʙ sᴇsᴜᴀᴛᴜ ʏɢ ʙᴜᴋᴀɴ ᴍɪʟɪᴋ 
ᴋɪᴛᴇ ?? Kɪᴛᴇ ᴋᴇɴᴇ sᴇᴅᴀʀ ᴛᴀ sᴇʟᴀᴍᴇɴʏᴇ sᴇsᴜᴀᴛᴜ ᴛᴜʜ ʙᴇʀʟᴀᴋᴜ ɪᴋᴜᴛ ᴋᴇɪɴɢɪɴᴀɴ ᴋɪᴛᴇ ! Jᴀɴɢᴀɴʟᴀʜ sᴇᴅᴇʏ sᴀɴɢᴀᴛ ᴋᴇʜɪʟᴀɴɢᴀɴ ᴄɪɴᴛᴇ ʏɢ ʙᴀᴇᴋ ᴛᴜ ᴋᴇʀᴀɴᴇ ʙɪᴀsᴇɴʏᴇ ʏɢ BAIK sᴇʟᴀʟᴜ ᴍᴇɴᴅᴀʜᴜʟᴜɪ ʏɢ TERBAEK , ᴅᴀɴ Aʟʟᴀʜ ᴍᴇᴍʙᴇʀɪᴋᴀɴ ᴏʀᴀɴɢ ʏɢ ᴛᴇʀʙᴀᴇᴋ ʏᴀɴɢ ᴍᴇɴᴄɪɴᴛᴀɪ ᴋɪᴛᴇ ᴅᴀɴ ᴜɴᴛᴜᴋ ᴋɪᴛᴇ ᴄɪɴᴛᴀɪ ᴛᴇᴘᴀᴛ ᴘᴀᴅᴇ ᴡᴀᴋᴛᴜ ɴʏᴇᴡ ! 

Oᴋᴇʏ?? 


Sedih kan bila putus cinta...sape yg kat sini tgh putus CINTA??
Icumm ada terbaca status seorang insan ni disebabkan dia putus CINTA
jadi wujudlah status itu
bagaimana hancurnya hati orang itu apabila kekasih hati meninggalkannya

perasaan SEDIH itu adalah sesuatu yg normal
jadi icumm paham la buat masa sekarang ni dia perlukan masa dan waktu 
meluahkan rasa hati 
Tetapi yang paling icumm tak berkenan

apabila dia kata nak BUNUH DIRI
tak boleh lah kawan
kita mempunyai pegangan, kita mempunyai agama
jangan kerana ikut rasa hati badan binasa

La Tahzan~~mungkin ada yg LEBIH LEBIH BAIK
sedang menanti kita
JODoh SENtiasa BErada Bersama CINTA
tetapi CinTA tidak SElalu BErada Bersama JODOH

Jadikan pengalaman bercinta itu adalah sesuatu pengalaman
yang dapat mematangkan kita
kembalilah kepada PENCIPTA kita

BIARLAH KITA PUTUS CINTA DENGAN MANUSIA
ASALKAN TIDAK PUTUS CINTA DENGAN ALLAH
KERANA ALLAH AKAN GANTIKAN DENGAN YANG LEBIH BAIK
NAMUN JIKA PUTUS CINTA DENGAN DIA
APA LAGI YANG HENDAK DIGNTIKAN??

jadi jangan terlalu bersedih jika putus cinta
tarik nafas dan berfikir secara positif ^^


P/s: icumm pon dulu pernah putus cinta..tapi cinta itu mengajar icumm menjadi lebih dewasa ^^
masa dan umur mematangkan kita

2 comments:

Blossom Heart said...

hati orang lain2 . . . berat mata membaca berat lagi hati yang merasa. . . kalau dulu pernah melaluinya,kenapa sukar utk memahaminya. . .

icumm said...

Sebab icumm memahami icumm wat entry mcm ni ^^..icumm tak mahu rakan2 terlalu lemas dalam kesedihan yg berpanjangan yg boleh merugikan diri sendiri..kalau lelaki tinggalkan kita kerana perempuan lain kita patut berasa beruntung kerana dia mninggalkan kita semasa bercinta..kalau dah kawen tak mustahil dia akan lakukan perkara yg sama kan..kita bercinta perlukan matlamat dan bukan utk bersuka suka..jadi jika putus cinta take you time utk bersedih...sbb mnangis adalah satu cara buatkan kita tenang..tetapi jgn terlalu bersedih..hidup perlu diteruskan^^