pages baru

Monday, 23 April 2012

Gajah gajah~~awak ada Blog tak??

Opss! cite pasal En.gajah ke? ke Puan Gajah??
cer teka cer teka~~~
sebenarnya icumm nak cite icumm g kuala Gandah tempat ada gajah
icumm g sana pon bukan suka2 kena wat fieldwork taw..pasal Orang Asli Che Wong

Bawah ni gambar icumm tgh bagi makan gajah, kena beli makanan dia stu sisir pisang 5hinggit
murah je kan..gambar icumm naik gajah tak leh tnjuk..CENSORED..hehehe

Lelaki atas tu bukan scandal icumm taw..dia guider untuk pelajar UKM ^^

Untuk pengetahuan semua untuk masuk ke Kuala Gandah Elephant Sanctuary ni tak dikenakan sebarang bayaran tetapi kita menderma dengan membeli makanan untuk diberikan kepada gajah

Gambar ni icumm tgh tengok gajah ni yang dah tak de ekor...sian kan :(

Kata guider ni gajah2 yg tak de ekor, tak de tapak kaki disebabkan oleh penderaan penduduk kampung yg marah sebab tanaman dorang dimusnahkan oleh gajah..ada gajah yg terkena jerat
jadi gajah2 ni diselamatkan dan ditempatkan di sini ^^ seblum dilepaskan ke habitat asal


Gambar ni masa icumm dan rakan2 lain berkunjung dari rumah ke rumah Orang Asli

Kanak-kanak tu adalah di antara anak Orang Asli Temuan
Tgk profile pic FB icumm sma kan sama kan...hehehe

Gambar ni ketika icumm dan rakan2 menjalankan soal selidik ke atas kanak2 oarng asli

Kumpulan icumm telah memilih tajuk soal selidik Pengaruh Bahasa Melayu Dalam Kalangan Orang Asli Che Wong dan Temuan
Banyak lagi gmbar2 yg lain tapi yg ni je icumm mampu upload ^^
Kumpulan icumm memilih untuk menjalankan soal selidik di sekolah kerana bertepatan dengan kos icumm ambil iaitu Pendidikan


Majlis Penutupan dan berbaju merah itu adalah Tok Batin


Rakan2 lain yg turut sama menjalankan kerja lapangan 


Gambar di Deer Land

Sebab OTW nak blik ke UKM kami alang2 singgah terus kat deer land ni..ada gmbar bg mkn rusa tp x comei la...hehehe...sbb susah rusa ni asyik bergerak-gerak je..hehehe
Banyak gak haiwan lain kat sini, burung ada, ular ada, kucing dan macam2 lagi

Sempena nak balik dah ambil la pic dengan Guider2 yg macho2 belaka ^^

Banyak benda icumm nak cerita dekat sini, tapi tak boleh la cerita panjang2 kan
apa kata korang2 pergi sendiri dekat Kuala Gandah ni

Pic2 yg lain banyak dkt FB icumm..x jadi kawan xdpt la tgk..^^

P/s: Banyak pengalaman yg icumm dapat semasa pergi di sini dan tak kan mudah untuk dilupakan~~
Tajuk entry tu sempena kalu gajah2 yg icumm jumpa tu ada blog icumm nk FOLLOW mereka, tapi mereka haiwan kan.....


3 comments:

G/NoJI/mak de/che da' said...

nape trmasuk skali gmbr guider yg sorang tu..ish3...hehe

icumm said...

Entah la...spe yg ikut sape entah ye..hehe ^^

profmie said...

wah..dpt p'glmn baru ni..mst best..