pages baru

Sunday, 8 April 2012

Kisah kita ^^


Entry icumm kali ni sempena terbaca la sebuah novel yg brtajuk
Akhir sebuah Cinta
Tapi icumm bukan nk promote kan novel2 yg icumm prnah bca
cuma icumm nk korang baca entry icumm ni smpai hbis
dn fikir2 kan

Pernah x korang2 baca novel
dan korang berfikir dalam kepala otak korang
best nya kalu jadi mcm prmpuan dalam cite novel ni
dapat kawen lelaki kaya, hensem, ada kacukan

Korang2 msti prnah juga terberangan kan
indahnya kalau kisah hidup kita macam dalam novel
nmpk perjalanan hidup yg indah walaupun awalnya sukar
pada pengakhiran nya bahagia

Dan adakah korang pernah membandingkan pasangan korang2
kerana selpas baca novel korang terus nk yg terbaik
supaya hidup korang senang dan best mcm dlm citer novel

Korang pernah tak bandingkan diri korang dengan watak dalam novel
korang rasakan korang2 tak ckup cantik
untuk mendapatkan lelaki yg sempurna
jika korang2 pernah terfikir mcm kat atas tu

banyakkan lah beristighfar
kerana korang2 telah cuba untuk menolak Qadak dan Qadar Allah
Ingatlah jalan cerita yg dikarang dalam novel adalah ditulis oleh penulis (Manusia)
dan jalan hidup kita adalah ditulis oleh Allah
dan setiap yg ditetapkan oleh-NYA adalah yg terbaik
dan mempunyai hikmah tersendiri


P/s: Sama2 kita mensyukuri dengan nikmat yg diberi oleh ALLAH
       jadikan novel tu sebagai bahan bacaan hiburan je taw ^^




No comments: