pages baru

Saturday, 14 April 2012

PTPTN dimansuhkan..apa pendapat anda?? ^^

Sekarang ni kalau kita tgk berita banyak kali cerita pasal PTPTN dimansuhkan
banyak perdebatan mngenai isu ini
ada satu tu yg icumm tgk berita dia tmuramah mahasiswa/i mngenai isu ni
bnyak jawapan yg diberikan mmg bagus2 sekali

Bagi pendapat icumm sendiri mmg tak wajar PTPTN ni dimansuhkan
icumm sokong slah sorg yg bg pndgn dlm berita tu
tidak perlu dimansuhkan tetapi perlu penambahbaikan
icumm xdpt nk byang mcm mne gnerasi akn dtg sekiranya PTPTN ni dah tiada

mungkin bagi golongan yang berkemampuan perkara seperti ini tidak mnjadi masalah
tetapi berbeza bagi golongan miskin
bagaimana mereka nak hntar ank ke universiti
jika yuran pngajian tidak mampu dibayar tmbahan dgn kos sara diri

walaupun icumm dapat biasiswa tak harapkan PTPTN
tapi icumm dapat tgk rakan2 yg mngunakan PTPTN 
dapat dilihat PTPTN sangat membantu mereka
kerana ingin mengaharapkan bantuan dari ibu bapa sangatlah sukar

jadi pndapat korang mcm mne?
^^

P/s: icumm pnah gna PTPTN satu semester mmg sgt mmbantu bila mula2 nk masuk UKM 

No comments: