pages baru

Wednesday, 17 July 2013

Trip yogyakarta: shopping time pasar beringharjo dan malioboro

Assalamualaikummm readersss
Sayyss hooooo

Sebelum baca entry icumm...memang kena macam itu baru ada feellll...hehe
Mesti ramai tertunggu entry shopping icumm ni....perasan pulak kan
Okei...jangan.merepek banyak sangat icumm

Untuk korang semua tahu...di jogja tempat shopping palingg femesss amouuss adalah pasar beringharjo dengan jalan malioboro
Memang gilerr ramai sesak padat mampat la orang kat situ
Pelancong mahupun orang tempatan
Semua datang beli kat sini


Ni merupakan salah satu pintu masuk pasar beringharjo
Pasar ni banyak sangat pintu.masuk...sekali masuk ingat ye jalan keluar
Jangan sampai sesat :)

Masa icumm nak ke jogja dlu...ramai orang kata sini adalah tempat jual batik
Segala jenis batik la...baju batik, seluar batik, beg batik...semuaa batik la
Semangat shopping tu turun la...tak kan nak beli batik kan...orang nak kain pasang ke...jubah ke...baju jalan ke...keciwa keciwaaa

Tapi jangan cepat buat predection
Dekat pasar beringharjo semua ada
Pasar tersebut ada 4tingkat
Ground floor&1st floor= semua jual batik...baju pasang pon ada
3rd floor= jual baju jalan2...baju budak...telekung
4th floor= lbih kurang macam 3rd floor
Untuk lebih dapat murah...aplikasikan bahasa indonesia yang biasa tengok kat sinetron tu
Icum nak tunjuk sikit barang2 yang icum beli



Ni icumm beli jubah cotton...kat malaysia memang cari jubah macam ni
Dekat malaysia paling murah icumm nak beli harga dia RM70
Dekat jogja ni icum dapat RM45 je+ diskaun
Kalau korang beli banyak lagi dapat murah




Yang ini baju kaftan ada lace kat leher
Lagi murah...icumm beli RM10 je...hehe




Kain pasang icumm beli 4pasang+baju batik untuk ayah icumm buat baju
Tapi dpt amik gambar yang ini aje

Kain pasang ni pon icumm dapat harga murah 4meter icum dapat RM25
masa membeli memang kita kena pandai menawar...kain jenis batik yang murah ada...tapi kain tak sedap la
Jadi icumm amik yang mahal...ada warna emas...tawar menawar
Guna bahasa indonesia belajar dari sinetron
Dapat la murah...hehe



Icumm memang berkenan yang ini...sebab icum yang pilih
Tapi apakan daya ..kena dahulukan kakak...bagi le ke dia...hukhuk



Ni beg jalan yang dibeli tanpa dirancang...sebab beg putus...ganas sangat cik icumm korang ni berjalan..hehe
Yang ini icumm beli 25,ooo rupiah
Kira la sendiri duit malaysia




Last sekali keychain...ini barang wajib beli...walaupun tak tahu nak bagi sape...kena beli
Sebagai kenangan
Yang ini icumm beli RM3 sepeket
Sebenarnya banyak lagi icumm beli...tapi dapat tunjuk yang ini saje

Tukaran duit malaysia untuk mudahkan korang adalah
RM1=3,000rupiah
Jadi kalau baju tu harga 50,000Rp
50 bahagi aje la dengan 3...
Mudah kan:)

P/s: icum nasihatkan sebelum nak shopping...tulis apa yang nak dibeli
Kalau tak, tak sedar duit keluar macam air...sebab barang2 memang murah daripada harga Malaysia

*nak tengok banyak gambar lagi follow la instagram icumm
Nama insta mestilah icumm
Okei...promo pulak..byee
posted from Bloggeroid

3 comments:

Amsyahril Syahril said...


Assalamualaikum Tuan/Puan.

Saya mohon maaf pada Tuan/Puan untuk boleh iklan sedikit disini, semoga kebaikan hati Tuan/Puan untuk memberi izin iklan ini, menjadi amal ibadah disisi Allah SWT hendaknya amiin….

Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi :

KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
Tour operator & Travel Agency

Sebuah serikat yang punya legalitas di Indonesia, memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan sekali seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour, Bali Muslim Tour dan sewa kenderaan.

Contact person : Amsyahril
Mobile : +6285263007445 ( WhatsApp )
E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.



Jati Wijaya said...
This comment has been removed by the author.
Jati Wijaya said...

Assalamualaikum wr wb.

Sebelumnya saya mohon maaf jika Tuan/ Puan/ Abang/ Akak kurang berkenan. Salam perkenalan nama saya Jati dari syarikat pelancongan Ganesha Jogja Tour & Travel. Kami adalah perusahaan pelanjongan khususnya dalam pakej pelancongan Jogja. Bilamana tuan/puan, abang/akak hendak melancong kat Jogja sila bole kol / whatsapp saya. Insya Allah saya bagi quotation menarik dengan harga yang berpatutan.

Kami bole bagi harga yang berpatutan dengan pelayanan maksimal kerana semua kami handle langsung dari Jogja. Jika tuan/puan, abang/akak hendak melawat ke Jogja jangan sungkan whatsapp saya +628985101301 atau kol +62 85104919010, bole juga email kat ganeshabantul@yahoo.com. Tanya2 dulu tidak mengapa.. 

Selain pakej pelancongan Jogja kami juga melayani paket pelancongan luar kota seperti Solo, Dieng, Bali, Lombok, Bromo, Karimunjawa, Bandung dan lain-lain. Ada juga sewa kereta / van / minibus dengan harga yang berpatutan. Harga bole kami sesuaikan dengan bajet Tuan/ Puan/ Abang/ Akak sekalian.

Berikut contoh pakej pelancongan dari kami:

Jogja 4D3N Tour (FULL BOARD / ALL IN)
Kasongan (pottery production), parangtritis beach, manding (leather arts), borobudur temple, lava tour merapi (exploring the rest of merapi eruption using jeep), chocolate kotagede, masjid mataram kotagede (oldest mosque in Jogja), pusat kerajinan silver kotagede, kraton (sultan palace), tamansari watercastle, cave tubing goa pindul, indrayanti beach, bukit bintang
Price start from: RM 482

All package types include:
• Private Car AC (Toyota Avanza / Grand Livina for 2-6 pax, isuzu elf 11 seats for 7-11 pax, isuzu elf 16/17 seats for 12-16 pax, medium bus 31-33 seats for 17-33 pax, bigbus 44-54 seats for more than 33 pax)
• Hotels 3 nights *2/*3/*4 (+breakfast)
• Driver
• Driver Meals
• Parking fees
• Tour guide (by request)
• Entrance ticket’s stated in itinerary
• Dinner and lunch based itinerary
• Documentation (by request)

Exclude:
• Airport taxes
• Personal expences (laundry, pulsa, shopping dll)
• Additional menu for dinner / lunch (if included)
• Driver, driver’s assistant, guide tips (optional)

Note:
Harga dapat berubah sewaktu-waktu
Harga tidak berlaku bagi high season

Banyak lagi pakej yang lain seperti Jogja + Solo, Jogja + Dieng, Jogja + Semarang dan lain2. Sila jangan sungkan kol saya di +6285104919010, atau
whatsapp +628985101301 (FREE).
Email: ganeshabantul@yahoo.com
FB: jati182@yahoo.co.id (Jati Wijaya)
Atas perhatiannya kami ucapkan banyak2 terimakasih.

Wassalamualaikum Wr Wb